tisdag 16 augusti 2011

Dimma ner till backen

I natt och idag har det regnat ordentligt. Äntligen hade SMHI rätt. Men på sätt och vis är det skönt oxå. Kravlöst på något sätt. Bara det inte blir för många dagar. Men det ska visst bli bättre i morgon. Annars tycker jag att det varit en lagom sommar. Det var bara veckan vi var i Stockholm, som det var så där "ohurjeligt" varmt. Och här efter kusten har vi klarat oss bra ifrån regn.
När jag nu ändrat i alla skåp, hittade jag en gammal takplafond i mässing och frostat glas. Så idag har jag putsat mässing med ketchup. Man kan få de mest tokiga tips på nätet. Men det funkade Bara lite efterputsning för att få upp glansen.
För någon vecka sedan tog jag in fröställningarna på Mose Stenplattor och hängde dom på tork i fönstret i ett av sovrummen. Tänkte att jag skulle försöka föröka den, bara på skoj.. I går när jag tittade in i rummet var det fullt med "skräp" över hela golvet. Jag trodde att någon fågel kommit in och levt rövare där men det visade sig att blomman själv hade sprätt iväg sina frön. Så till våren ska jag sätta fröna och se om det blir något. Spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar