torsdag 10 februari 2011

En som tror på sol och vår

I dag är det snöstorm här och det känns mysigt att vara inne. Inga krav på att man borde motionera av något slag. Ja, jag vet att det finns gym men jag klarar att hålla mig sysselsatt ändå.

Min gamla Zinger har fått jobba lite. Den gnällde och gnall men jag vägrade att använda min älskling Janome. Det var vår markis som hotade att haverera totalt vid nästa blåsväder. Den har suttit upp i över 20 år så man fick hantera den varsamt. Den är ca 4 m lång så den var lite besvärlig att jobba med. Men resultatet blev hyfsat bra om man blundar :-). Så nu får solen skina hur mycket den vill.

Sen har jag jobbat med min blogg. Som gammal Zoominavändare gillar jag den slideshow som finns där och ville ha något liknande. Jag lyckades fixa ett album men sedan började jag med markisen och när den var klar hade jag totalt glömt hur jag gjorde. Det tog ett tag innan jag lyckades komma på det. Man blir ju så besviken på sig själv när inte huvudet hänger med. Jag skulle vilja ha bilderna lite mindre med det har jag inte lyckats räkna ut hur jag ska göra så det blir väl några timmar till vid datorn.
Nu ska jag snart på middag med "Halvåtta hos mig" så det är dags att koka lite kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar