måndag 22 augusti 2011

Lite shopping

Då var det måndag IGEN. Jannice kom ju och överaskade oss på fredag. Jag väntade inte henne förrän på söndag så det var ju positivt. Vädret har ju kunnat vara lite bättre men igår eftermiddag var det så pass soligt att vi kunde grilla och sitta ute och äta. Idag for vi till Härnösand för att shoppa lite och jag måste säga att jag är glad att jag bor nära Sundsvall. Man kan inte säga att utbudet var särskilt stort. Men jag är ju allmänt negativ till Härnösand så jag ser väl bara nackdelarna. Det enda som inköptes var ett nytt strykbrädeskydd. Åsså fika förståss! Plötsligt ser jag en rörelse i ögonvrån vid gäststugan. Det var en hermelin som nervöst sprang fram och tillbaka till en buske där bredvid. Gud så söt den var och den fångar ju sork så den får mer än gärna bo under gäststugan.Igår var det en liten liten harunge i trädgårdslandet. Mycket mindre än de vi har sett tidigare. Det är alltid lika roligt att se vilda djur (förutom sork) och i sommar har vi sett fler djur än på många år. I morgon hoppas vi på sol och jag tänker plocka de lingon som finns på tomten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar