söndag 14 augusti 2011

Oj..... nästan tre månader sen sist

Jag har varit väldigt lat med att blogga i sommar. Jag har varken läst andras bloggar eller skrivit själv.
Semester kan man kanske kalla det. Men å andra sidan har jag inte sytt ett stygn och det är ju det jag ska blogga mest om.
Vi har varit uppe i stugan mest hela tiden med några små avstickare. Gräsmattan i Matfors behöver ju lite omvårdnad och även blommorna. Men jag har konstaterat att dom klarar 14 dagar utan vatten. Överlevt ska man kanske säga och inte så mycket mer.
Årets projekt i stugan var att fixa köket. Vår stuga är byggd i slutet på 70-talet och det innebär furu och furu och furu. Nu var den ganska mörk och ledsen. Men nu är det vitt,vitt,vitt. Med lite nya skåp från IKEA och målarfärg kan man göra mycket. IKEA är ju ett kapitel för sig. Att man aldrig lär sig!!!!!
Bruksanvisningen måste läsas NOGGRANT. Det går inte att skumma och tro att man kan men efter 1,5 dag så hade vi lyckats få till 2 skåp!!!!!! . Med lite ommöblering har jag nu fått massor med förvarings-utrymmen och går bara omkring och njuter.
Barn o barnbarn har varit uppe och förgyllt tillvaron men nu är det vardag igen. Leif röjer i skogen och jag, jag gör mest ingenting men håller på hela tiden. Hur går det ihop?
Nu känns det som det är dags för en kaffetår med nybakade bullar.

1 kommentar:

  1. What did we do before IKEA? LOL!
    It is good to see you back, I missed the little yellow house :)

    SvaraRadera