söndag 8 januari 2012

Snöat in!!

Jag är inte insnöad, varken av snö eller av dumhet utan jag har snöat in på älgar. Nu har jag gjort klar (nästan) tallriksunderlägg nr 1 som jag började på innan jag sydde kassen. Jag har varit skeptisk till att använda langettsöm då jag har fått för mig att det inte blir bra när man tvättat det några gånger. Men här har jag använt det på löven och det verkar ganska stabilt. Själva älgen vek jag in kanten och körde langett på det men det verkar vara överkurs. Sen blir det nog inte några älgar i frihandskviltning heller för det känns onödigt och jag behöver mycket träning på det.

Färgerna på löven bör jag ändra oxå för dom försvinner nästan. Men jag har tänkt göra 6 st så det kan bli många variationer. Nu ska jag börja med lite handsömnad av det som är kvar. Det är ingen favoritsysselsättning men jag har tänkt göra lite kruddelutter på löven för hand och älgens ögon.

Sen pratade jag just med min dotter på Skype och hon ville gärna ha ett överkast till hennes dotters säng. Det ska bli kul så nu måste jag börja planera mönster till det.

Det känns bra att alla helger är slut. Jag är en vardagsmänniska som gillar bäst när livet går i sin vanliga lunk. Men å andra sidan började vi planera påsken idag så det är kanske en sanning med modifikation :-)

1 kommentar:

  1. Kul med älgar. Kanske något för tyskarna (de som snor älgskyltarna utmed vägarna).
    Dina snöflingor på bloggen verkar vara de enda snöflingor jag får se.
    Kram

    SvaraRadera