onsdag 22 februari 2012

Datakväll

Nu har jag letat och letat efter var man tar bort ordverifieringen vid kommentarer. Har googlat och kommit fram till att man måste ha det gamla gränssnittet så nu har jag bytt till det och klickat för "ej ordverifiering". Så nu får jag hoppas att det funkar. Lämna gärna meddelande om det.
På syfronten intet nytt. Jag håller på och kviltar alla blåvita områden på fjärilstäcket och det tar en väldans tid. Jag blir less trots att jag tycker det är så roligt och sen spänner jag mig så det blir jobbigt. Men jag har i allafall utvidgat min reportoar och gör Fethers och blommor o blader istället för som tidigare nästan bara stippling. Fjädrarna kan jag tacka min kviltkurs för att jag vågade göra det. Den har verkligen avdramatiserat det här med frihandskviltning och jag känner mig ganska trygg i det jag gör nu.
Fortsatt fantastiskt väder här uppe i norr. Sol och plusgrader och takdropp. Härligt!

6 kommentarer:

  1. Jag skulle nog behöva gå en kviltkurs för jag kör helst i diket eller gör snirklar på mindre saker (typ mina senaste nessar).
    Här i storsta'n har det varit "skit"väder med regn hela da'n så det skvalar.
    Kram
    PS. Ingen ordverifiering. DS

    SvaraRadera
  2. Vivi
    Jag är jätteglad att jag tog den här kursen. Förut gruvade jag mig i veckor innan jag tordes sätta igång.

    SvaraRadera
  3. Egentligen är det väl bara att "tuta och köra", men vad man kan irritera sig ibland att man inte gjorde mer, bättre och snyggare.
    Fast någon slags kviltning är ju bättre än en top som bara ligger!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Börjar få en bunt med UFO'n liggandes, men de ska egntligen bara handfållas, så det blir nog klart nästa vecka. Skönt att inte bli tillfråga längre om ordverifiering och att man alltså tillfrågad om man är en robot som det står hos en del.. Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
  5. Jag förstår ingenting av ditt fackspråk :) Men jag förstår att det är roligt det du håller på med.

    Här packas det upp igen- Ett nytt flyttlass kom i tisdags. Inget vidare, tycker jag.

    På söndag ska jag lära mig karda och spinna :) Det ska bli jätteroligt.

    kram

    SvaraRadera
  6. Maja:
    Ja varför tycker man alltid att det skulle ha varit bättre och snyggare. Måste jobba med det!!

    Kikkan:
    Det finns en sak som är bra med UFO:n = som blir snabbt färdiga bara man tar itu med dom :-)

    Lillemor:
    Men du har ju att se fram emot att bli ångermanlänning igen. Bara de´!!!
    Kul att pröva nya saker.

    SvaraRadera