onsdag 10 oktober 2012

Jag har gett upp en dröm

En av mina drömmar har varit att vara duktig att teckna men jag har aldrig kommit ur huvudfotingsperioden. En annan dröm var att måla med akvarell.
Det gick lite bättre men fångade inte mig riktigt. Och när tiden har så bråttom så är det bara lapptäcken som får plats i min agenda. Men under tiden jag fortfarande drömde så shoppades det en hel del böcker precis som det nu shoppas quiltböcker. Idag har jag fotat och lagt in dom på Bokbörsen. Jag har även lagt in min gamla Janome på Blocket så nu är det bara att vänta och se om det är någon som nappar. Tidigare har jag nog sålt ett 30-tal quiltböcker som jag tyckte var ointressanta och jag har faktiskt inte saknat en enda av dom. Kanske beroende på att jag köper nya hela tiden :-)
En bra sak som hände när jag gick igenom akvarellböckerna , var att jag hittade CD skivorna till Electric Quilt. Jag kunde inte föra över det programmet när jag köpte ny dator och jag var lite ledsen över det. Jag letade och letade men det slutade med att jag antog att dom var kastade. Men bland böckerna låg även handboken till EQ och i den låg skivorna. Naturligtvis!!!!. Så nu ska jag lägga in programmet i datorn fast jag har redan nu för mycket tid vid datorn så jag ska kanske skippa det. Jag har ju klarat mig utan det ganska länge så jag behöver det nog inte, eller hur?  :-))
Efter att ha tagit en powernap så är det dags att inta syrummet.

2 kommentarer:

  1. Jag spenderade massor av tid med att måla acrylfärg i många år, fick en dag bara för mig att nu skulle penslarna få vila ett tag, för en av mina kusienr tyckte jag skulle pröva på att sy lapptäcken etc.. Tyg & färg går ju inte så bra ihop.. så nu blänger jag på färgtuberna som ligger i en stor genomskinlig plast kartong och i somras sålde jag en hel del av mina tavlor, tror bara jag har 3 eller 4 kvar som jag skulle kunan tänka mig att sälja. Har varit lite lat med lapptäckssyendet också, lite beroende på att det har varit ett evigt resande i sommar/höst. I morgon ska jag ner till Sevilla med 8 andra svenskor, som har lärt känna varandra här i England för c;a 40 år sedan. Har sytt ihop lite julgrejer de senaste dagarna och jag ska se om det finns plats i baggaget att ta med lite grytlappar som ska hand fållas. Ha en bra vecka.. Kram Kikkan ♥ P.S. Säger samma som någon skrev i Ditt andra inlägg, häng upp den vackra väggbonaden, tycker den ser jättefin ut. D.S.

    SvaraRadera
  2. Hello Gudrun
    I found your blog via Radka and I have become a follower!
    I am now retired and enjoy similar things as you.
    I have bought some fabrics and will start a small quilt very soon. I need to de-clutter my life first as I have too many things on the go!!!
    I would love you to come over and visit me, I live in New Zealand a long way from Sundsvall, but not for bloggers - only a click of your mouse!!
    Shane ♥

    SvaraRadera