tisdag 15 februari 2011

Favoritpryl 2

Idag har jag varit ett rejält fruntimmer. Bakat bullar, tvättat och stryket, bäddat rent och städat sovrum. Det gick med en väldans fart. Och då kommer min andra favoritpryl till användning.
Det är min Ipod. Under en tid i mitt liv hade jag sömnproblem och då började jag lyssna på böcker på nätterna. Hur intressant än boken var så somnade jag inom en halvtimme.Musik däremot somnade jag inte till. Trots att jag numera sover som en stock har jag fortsatt att lyssna på böcker istället för att läsa själv. Självklart är det till en del beroende på vilken som är uppläsare men det är sällan jag råkat ut för någon som är värdelös. Det är ju oftast skådespelare som läser och i vissa fall författaren själv.Min favorituppläsare är John Rabeus. Just nu lyssnar jag på "Sommarens längtan och vinterns köld" skriven av Leiv GV Persson. Ganska bra faktiskt men ingen typisk deckare fast den handlar om poliser och mord.
Då den har hållit mig sällskap hela dagen. Sedan väntar två radioteatrar på att bli avlyssnade varav en är med Per Oscarsson.

1 kommentar:

  1. I just love coming back and seeing your yellow summer house:))
    Thanks for your visit!

    SvaraRadera