tisdag 17 maj 2011

En helt vanlig måndag

Jag vaknade tidigt idag. Halv sex steg jag opp och kokade kaffe. Satt på verandan där regnet knattrade på plåttaket. Riktigt mysigt faktiskt fast lite väl kallt. Men innan kl 7 hade jag läst tidningen, löst dagens Sudoko och ett lätt korsord och druckit många koppar kaffe. Eftersom Leif är en sjusovare kan jag inte dra igång något slamrande projekt på mornarna så det blev strykning och mangling av gårdagens tvätt efter att jag läst Expressen och kollat mailen på nätet.
Igår efter Mästarnas mästare gjorde jag färdig paperpiecingen på duken och plockade bort papperet. Det är ett sånt jobb som gör att det kryper i hela mig fast den här gången höll jag mig ganska lugn i alla fall. Idag är det kanter som ska sys och sedan kan jag äntligen börja med frihandskviltningen. "Goy med stoppefoten"
Tisdagmorgon
Det blev bara kanterna sydd i går. Allt går mycket snabbare i planerings-stadiet än i verkligheten. Men idag........
Det fortsätter att regna så det blir en innedag idag oxå. Lite fönster-putsning kanske ........ eller lite bakning....... Eller en god bok i skönaste fåtöljen. Javisstja, jag måste skicka in en ansökan till ett jobb som Arbetsförmedlingen tycker jag ska söka. Vem vill anställa en gammal tant som har ett halvår kvar till pension????

1 kommentar:

  1. An old lady? This is just a start of the next stage in your life! At our age, we are very valuable, so much life experience! My friend told me that since she got old, she feels a "grey person", not being noticed any more. Well, I refuse to become a "grey person"!

    SvaraRadera