måndag 17 oktober 2011

I skolbänken

Jag måste ta en paus från kursen i frihandskviltning. Jag känner att jag borde ändra kroppsställning för nacke och axlar värker. Jag borde väl upp och röra på mig men lite bloggar o mail vill ha lite uppmärksamhet. Kursen har fortfarande inte kommit till frihandskviltningen utan har hittills handlat om tråd, sandwishing och lite annat smått o gott. Många bra tips har jag fått så hittills är jag fullt nöjd med kursen och det är jättebra att man kan sätta sig när man har tid och inte måste passa tider. Jag har senare, i november, anmält mig till en annan onlinekurs som handlar om spiraler. Det är egentligen inte själva spiralerna jag är ute efter för det klarar man själv, utan det är dom små tipsen som följer med. Sitter man som jag och trular i sin ensamhet så är dom välkomna. Nu ska jag ta en kopp kaffe och röra på axlarna lite.

2 kommentarer:

  1. Freeform machine quilting can be very hard on shoulders and neck, specially when you are new to it and tense. I have machine quilted only one quilt and it was very hard at first, it got easier as I got more into it. But I prefer hand quilting :)But good for you, it is always good to learn :)

    SvaraRadera
  2. Jag quiltar det mesta på maskin, har liksom ingen ordning på handsömnad. Freeform har jag prövat med gjorde som de flesta nybörjare gör och fick ont i nacken & satt fel. Solsken i dag igen, men det var frost här i natt, så nu har vinterkappor kommit fram ur garderoberna. Kram ♥♥♥

    SvaraRadera