lördag 29 oktober 2011

IKEA, du är bara bäst!!

Kvinnan som har min frihandskviltningskurs, hade en sån bra lampa som hon fäst på symaskinen. Jag tycker det är svårt att sy i mörka tyger och håller väl allmänt på att bli skumögd (Nya glasögon kanske :-)). Jag har gått igenom alla kataloger jag kan tänka, Biltema, Clas Olson osv, men inte hittat något liknande. Jag hade väl låst mig vid att den skulle fästas med en magnet. Men igår annonserade IKEA om en liknande lampa.

Så nu återstår bara att min man räknar ut något fiffigt sätt att fästa den på symaskinen så den inte är ivägen. Men med borr och skruv ska det säkert lösa sig.


Nu har jag lagt ännu ett projekt till mina WIP:s. Lappelisas mail brukar ofta bli dyra och det senaste var inget undantag. Det hade kommit en ny bok om Wrapping och det har jag velat testa sedan jag såg Evaj:s urtjusiga väska. Och det passar ju utmärkt nu när jag skär bitar till Watercolor och täcke. Om det blir en liten remsa över så passar ju den till en Wrap remsa som inte ska vara så bred. Och det passar även mig som har svårt att hålla på med en sak en längre tid. Därför skulle jag inte heller kunna spela golf. Samma sak en hel dag..............nänä!!!!

1 kommentar:

  1. Oj vilken bra lampa det verkar vara, ska nog kolla in de finns att köpa här i London också. Trevlig fortsättning på helgen. Kram ♥♥♥

    SvaraRadera