söndag 2 oktober 2011

Söndagkväll

Så kan vi lägga ännu en vecka till handlingarn. Min quiltlust är fortfarande lika stor och i helgen har jag jobbat med en julduk. En teknik som jag återvänder till lite då och då, är Bargello. Vet inte hur jag ramlade in på den för jag skulle göra en kudde i mönstret Storm at Sea. Och varför det blev julfärger förstår jag inte alls för jag har inte haft en tanke på julen. Det bara blev så. Det jag funderar på nu är om jag ska göra en kant av något slag eller låta det vara som det är. Jag får sova på saken.
Och jag hann göra den klar innan Kalle Moreus körde igång. Jag har oxå hunnit med en promenad. Men inte på lördag när det var ett så härligt höstväder utan jag väntade till söndagförmiddag när regnet hängde i luften. Så typiskt mig. Men vi blev inte så blöta och just när vi var hemma igen, kikade solen fram. Så då gjorde jag som trollen, sökte mig ner till dom djupa källarvalven. Nu har jag sett en bild på vad man kan göra med en vanlig 9-ruta och känner att jag måste testa det. Så Storm at sea får nog vänta ännu lite längre.

2 kommentarer:

  1. Vilken jättesnygg löpare!
    Jag har ännu inte åstadkommit något i syrummet sedan vi kom hem från semestern men nu måste jag skärpa till mig för jag har fått en bård som ska användas till en kasse senast 15 okt.
    Vi har haft jättehärligt väder hela helgen men nu är det väl slut på sommaren för i år :-(
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jätte fin löpare!! Härligt att vara ute i god tid också!!Kram

    SvaraRadera