onsdag 28 september 2011

Jag tror inte det är sant !!!!

Två UFO:n har blivit nästan färdiga. Kviltningen är kvar men jag får ta en vecka och bara kvilta mina senaste alster. Den första är en kudde av fyra block som har legat läääääääänge! När jag ser på tygerna så inser jag att det måste vara bland det första jag gjorde eftersom tyget är gardintyger och det är det länge sen jag sydde. Nåt sånt har jag inte sytt sedan det blev modernt med panelgardiner. Det är ett tyg som jag tror heter chintz och är jättetråkigt för när man tvättar det tappar det all lyster
Sen kommer duken som jag hade tänkt skulle vara en sommaräng men en del tyger tar inte för sig tillräckligt. Jag kan kanske fixa till det när jag gör kviltningen. Det ser faktiskt bättre ut på bild än i verkligheten.
Men något som jag är mycket nöjd med är att syrummet , fortfarande efter 3 projekt, är intakt. Jag har varit jätteduktig och plockat ihop efter mig direkt efter tygval. Så det blir kanske ordning på den här tanten tillslut.

1 kommentar: