fredag 20 juli 2012

Än mer frustrerad

Denna jävla bil.  Fast egentligen är det inte bilen jag är irriterad på utan Bilbolaget i Härnösand. Dom lyckades inte få grejen från Umeå förrän idag kl 10 ?!? men när dom satt dit den blev inte bilen bättre. Men eftersom dom ordnade med gratis hyrbil tills dom fått till det så lägger vi det bakom oss. Man kan inte gå och vara irriterad hur länge som helst. Nu lovade dom att kontakta bilfabriken och höra om dom hade några ideer så vi får se vad som händer.
På vägen ner till H-sand kollade vi om skylten om hembakat tunnbröd var uppe och det var den. Så hela tiden i Hsand längtade vi hem till en kopp kaffe med nybakad sladdkaka. Mums mums. Nästan lika goda som min mammas men inte riktigt.
Jag har haft lite koncentrationssvårigheter p g a bilen så tillskärning av mina rutor har gått i slowmotion men i morgon ska jag börja sy ihop den. Om inget annat händer förstås !!
På elledningen utanför vår hus sitter 4 svalungar. Det är imponerande att se hur föräldrarna matar dom i flygande fläng. Annars är det tunt med djur i år. Inga harungar  eller nåt annat. Huggormen räknar jag inte utan försöker förtränga den.
Nu är det helg IGEN. Tiden rinner iväg med en väldig fart. Vi missade sophämtningen i måndags då jag tyckte att det bara gått en vecka sen sist. Och här ser vi ju inga grannar heller som har bättre koll än vi.
Men då är det bara en vecka till OS!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar