måndag 16 juli 2012

Inget torkväder precis!

Regnet det fortsätter att strila ner. Ett fint regn som ser ut som dimma. Första prognosen för dagen var att det kunde bli sol efter kl 12.  Det är nu framflyttat till 18.00. Men jag behöver solen nu för att torka mina våta madrasser,täcken och kuddar.
Gardinerna är färdigsydda och uppsatta. Men då följer ju annat med. Nya kökshandukar och en ny duk på bordet. Man ska inte ändra färgschema!! Jag har inte så mycket rött tyg med mig hit opp men jag kanske får ihop något. Jag hade annars tänkt ta itu med Majas blå tyg men nu åker det bak i kön igen. Sorry Maja.
Jodå, det blev en resa till Härnösand idag. På Toyota konstaterade dom att däcket var OK. Vi hade tänkt köpa ett nytt lagningskit men det visade sig att det kostade 1000 kr och då fick det vara. Det blir att ringa  Assistans hädanefter då det är gratis. Efter inköp av mer virke och hämtning av en stol i "förrådet" så var kl halv 6 så då blev det inte så mycket mer gjort idag.
I morgon då ? Kan jag få en solig lugn hemmadag då? Jag misstänker att det blir en ny resa till H-sand på onsdag så jag vill ha en dag hemma!!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar