fredag 20 juli 2012

Väntan

Vaknade tidigt som vanligt. Klockan är kvart över 6 och jag har fått mitt morgonfika på altanen. Den ligger i skugga och det är fleece som gäller. Så var det i går oxå, trots att solen skiner så är det kallt i skuggan.

Idag väntar vi besked om Jannices bil. En sanslös historia om en bil  och den verkar aldrig ta slut. Mekanikerna hittar inte vad som är fel och "tror" olika saker. Trots att det är Volvo och alltså en märkes-verkstad, så har dom inga reservdelar hemma. Sist var det tändstift som vi väntade på från fredag till onsdag och nu är det en tändspole som skulle komma på måndag efter beställning tisdag. Man tror ju att den ska levereras med häst och vagn! Men vi ringde runt halva Norrland och fick tag på en i Umeå. Samma bolag!!!! Den skulle förhoppningsvis levereras igår med buss, om inte lagerchefen hade något emot det, så besked om det är det som är felet MÅSTE komma idag. Köp aldrig en Clio!!!!

Det är lite missflyt för oss nu. Leifs röjsåg gick sönder igår och verkstaden hade inte tid att laga den igår och den mekanikern återkommer tisdag. En evig väntan där oxå.

En annan som väntar är min symaskin. Jag skär röda scraps och ska väl ha skurit till  tillräckligt under helgen så det blir dags att sätta igång att sy.

Men solen skiner i alla fall!!! Tredje dagen i rad!!!! Nu ska jag gå in i duschen och göra mig redo för en, förhoppningsvis, resa till Härnösand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar