söndag 8 maj 2011

Premiär i stugan

Anlände fredageftermiddag efter diverse uppehåll på vägen upp. Kopplade på vattnet och började elda för att få upp värmen. Sen gick jag runt och kollade in vad sorken har förstört under vintern.Som en motvikt till Radka och Wivi´s vackra naturbilder lägger jag här upp vad sorken gjort med mitt stenparti
Jag hade ju kunnat förlåta dom om dom hade ätit upp bladen men dom har bara gnagt av dom. Det är massor med hål i gräsmattan och syrenen har dom gnagt runt om så den dör ju. Dom har t o m varit på gran o en. Usch o fy, det är så äckligt. Som tur är så är det ingen som har varit inne i huset.

Natten mot lördag vaknade jag med värk i magen och tillbringade hela dagen på toaletten. Vet ej vad som orsakade det för Leif klarade sig Ok. Men han hade tagit en wisky så det borde jag kanske ha gjort oxå.
Men i dag är jag OK, bara lite trött o med spagettiarmar men jag har börjat vårstäda rabatterna.

Sedan är det kul att planera vad man ska ha för projekt i sommar. Precis som hemma i Matfors är det köket som vi borde göra något åt. Vi får väl se vad det blir. Sommaren ska räcka till mycket.

2 kommentarer:

  1. Hi Gudrun, what is Sorken? What ever it is, it is not looking good :(
    But I still envy you your lovely holiday home, I hope you will never change your header :))

    SvaraRadera
  2. Vilka eländiga sorkar. Kan de inte hålla sig ute i naturen istället för på odlad mark.

    SvaraRadera