lördag 17 december 2011

Fredag, nej det har hunnit bli lördag

Den här dagen räckte inte till heller så här sitter jag på nattkröken och försöker skriva något mellan gäspningarna.

Dagens händelse var en tripp till Birsta köpcenter. Och några klappar följde med hem fast det inte var tänkt så. Det är lätt att det slinker med lite grejer till barnbarnen. Men nu har jag ett problem. En får många fler än det andra. Och problemet är att den som kan räkna får färre så det blir att göra en resa till eller handla på nätet. Adlibris hinner nog skicka före jul om jag beställer imorgon och böcker kan man ju aldrig få för mycket av.

Något annat som slank med när vi handlade var en Princesstårta som jag fick som gåva på min födelsedag av ICA Maxi. Och eftersom jag inte förväntar mig något besök i helgen så får Leif och jag sätta i oss den själva. Stackars oss !! :-) Jag vet att jag ångrar mig på måndag men man kan väl inte vara så oartig att man tackar nej, eller hur?

Sen längtar jag till i morgon för jag har ritat ett kviltmönster som jag ska ha på mina älgtabletter. Nu när jag är på planeringsstadiet ser jag ju ett perfekt resultat framför mig men det är sällan det blir så. Men jag har lovat mig själv att ta det lugnt och inte stressa iväg.

Men nu håller käkarna på att gå ur led så det är bäst att inta ryggläge.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar